Spot van de dag: Aston Martin Virage 2011 op Nederlands kenteken

  • Jeroen
  • 07-01-2012 22:16
  • 4268
  • 11

Spot van de dag: Aston Martin Virage 2011 op Nederlands kenteken

Soms heb je van die dagen dat je echt zit te wachten tot een bepaald model van een zekere leverancier weer eens wordt geüpload. We hebben het in dit geval over de nieuwe Aston Martin Virage. Er werden vandaag maar liefst vier verschillende exemplaren geüpload. De spotters van KrimpenGespot hebben we er vandaag uitgevist omdat hun spot de eerste Virage op Nederlands kenteken laat zien!

Voor Nederland is de Aston Martin op de bekende gele platen dus een primeur. Na dertig spots van deze auto is de 31e dan eindelijk eentje op een nieuwe Nederlandse plaat. Je zou bijna zeggen dat het ook wel eens tijd had mogen worden.

Nieuwe generatie
De huidige Virage is de tweede generatie van de Britse sportauto. Voor de eerste generatie gaan we terug naar 1988 toen de auto onthuld werd op de British International Motor Show. Ondanks dat de eerste generatie Virage een populaire auto lijkt, zijn er slechts 1050 van de Britse band gerold. Vele jaren later besloot Aston Martin om het stof van de naam 'Virage' te blazen en de auto opnieuw op de markt te brengen. Dat is vorig jaar maart tijdens de autobeurs van Genève gebeurd. De Virage heeft een plekje gevonden tussen de DB9 en de DBS. Klanten kunnen kiezen voor een tweezits configuratie of een 2+2. Ten opzichte van de DB9 ziet de Virage er van de voorkant breder en stoerder uit. Aan de zijkant zijn nieuwe sideskirts geplaatst. Lopen we naar de achterkant van de auto dan zien we niet veel nieuws. Bij het ontbreken van een Virage-badge zou het ook zomaar een DB9 kunnen zijn. De transparante achterlichten zijn standaard op de Virage en een nieuwe diffuser en bumper hebben het oude materiaal vervangen.

Specificaties
Onderhuids is er wel het nodige veranderd. Aston Martin heeft de bekende zesliter V12, die met de hand wordt gemaakt, in het vooronder geplaatst. De motor levert 490 pk en dat is 35 pk meer dan de DB9, maar 27 pk minder dan de DBS. Sprinten naar een snelheid van honderd kilometer per uur doet hij in net geen vijf seconden en de topsnelheid ligt op driehonderd kilometer per uur. Liefhebbers kunnen kiezen voor een coupé of cabriolet.

Spot van de dag: Aston Martin Virage 2011 op Nederlands kenteken

Reacties op dit artikel


Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws