Gereden: Infiniti G37X

  • Ruud
  • 22-02-2011 17:03
  • 2308
  • 15

Gereden: Infiniti G37X

Een concurrent maken voor de gevestigde orde in autoland is een moeilijke opdracht. Mensen houden vaak vast aan een bepaald merk bij aanschaf en ook de leaserijders hebben slechts de keuze uit een aantal merken. Toch probeert Infiniti voet aan wal te krijgen in Nederland. Voor wat betreft showroominrichting zijn ze op de goede weg. Strak en uitnodigend. Maar lukt het ze ook om met de Infiniti G37x zich tussen de concurrenten te wurmen? Wij waren een weekend lang comfortabel op weg met met de G37x naar Red Bull Crashed Ice in Valkenburg.

De mensen die ons op Twitter volgden konden al zien dat we met de Infiniti naar Red Bull Crashed Ice in Valkenburg waren. Om gelijk de kogel door de kerk te jagen, de Infiniti is een ideale reisauto met een heerlijk comfortniveau die zich doet meten aan zijn concurrenten. Maar wie zijn nu die concurrenten? De G37x moet zich meten met de BMW 335i of de Mercedes-Benz C350. Helaas hebben die twee merken al iets niet dat Infiniti wel heeft. De BMW en Mercedes beginnen pas bij 60.000 euro. De door ons gereden versie was in totaal 66.000 euro inclusief alle opties. Bij de concurrenten mag je nog een aantal opties aanvinken om het gewenste niveau te bereiken. Bij de eerste kennismaking met de Infiniti is het wel even wennen aan de zit van de stoelen. Maar als we eenmaal de goede positie hebben gevonden is het lang uit te houden in de auto. Binnen in de auto is het allemaal redelijk overzichtelijk. De knoppen zitten allemaal op een logische plaats en het audiosysteem is ideaal te bedienen door middel van touchscreen of de knoppen die onder het scherm zitten. Daarnaast zitten op het stuur ook nog eens knoppen om de belangrijkste functies te bedienen zoals navigatiesysteem en audiosysteem.

Gereden: Infiniti G37X
Gereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37X

Qua interieur kan de Infiniti dus al meelopen met de overige merken. Maar is dat motorisch en qua rij-eigenschappen dan ook zo? De 3,7 liter V6 in de G37x levert 320 pk en 360 Nm en heeft een heerlijke roffel. Binnen de zes seconden zit de Infiniti op de 100 km/u. Helaas lust de auto ook wel een aardige slok benzine zoals André Hazes zijn biertjes lustte. In onze ogen is dat nog steeds geen reden om niet voor de G37x te kiezen. Binnenkort zijn er namelijk ook een diesel en een motor met hybride toepassing beschikbaar, wat de kosten van het rijden behoorlijk zal drukken. Tot dusverre zijn we behoorlijk positief over de G37x. Hebben we dan helemaal geen eigenaardigheden aan de Infiniti kunnen merken? Natuurlijk wel, zo is de cruise control af en toe een beetje raar en schakelt deze bij een lichte stijging al een versnelling terug om daar vervolgens behoorlijk lang in te blijven hangen. Het systeem om afstand mee te houden en eventueel af te remmen werkt wel goed maar het remmen had iets gematigder gemogen. Het is nu redelijk abrupt waardoor je als het ware even uit de stoel komt. Dit is ons als enige opgevallen aan de Infiniti in de tijd dat we hem meehadden. Het stuurgedrag en de levendigheid van de motor zorgen er voor dat het leuk rijden is met de auto. De kont wil af en toe ook wel wegspringen bij het vol intrappen van het gas wat het ook weer leuk maakt. Daarnaast stuurt het geweldig en de Infiniti vertelt precies wat je doet.

Gereden: Infiniti G37X
Gereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37X

Het uiterlijk van de Infiniti is ook nog eens apart. Het is niet iets wat je snel zou kiezen als je hem de eerste keer ziet. Het design moet op je inwerken. In eerste instantie denk je dat het een behoorlijk lompe auto is. Kijk je er langer naar dan zie je mooie lijnen opkomen. Het is misschien wat anders dan we gewend zijn hier in Europa. De G37x is gewoon een prachtige onopvallende auto waarmee je als zakenauto goed voor de dag mag komen. De achterkant is helemaal apart en wel iets waar je je twee keer bij achter het oor moet krabben. Over smaak valt niet te twisten en wij vonden het dan oké dat de achterkant prima aansluit bij de rest van het design. Ingetogen en apart. De twintig inch velgen maken het design af.

Gereden: Infiniti G37X
Gereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37XGereden: Infiniti G37X

Onze eerste kennismaking met Infiniti is dan ook zeer goed bevallen. Het is jammer dat mensen nog niet willen kiezen voor het luxemerk van Nissan. Gelukkig doet Infiniti Nederland er alles aan om mensen in een Infiniti te krijgen. Zo waren ze groots aanwezig bij Bavaria City Racing afgelopen jaar. Het is dat het merk nog relatief onbekend is. Mensen die niet gebonden zijn aan bepaalde merken doen er dan ook zeker goed aan om eens te gaan kijken bij één van de Infiniti Centers die het land rijk zijn. Daarnaast krijg je er nog een hoop vrienden bij. Vele Infiniti rijders groeten elkaar wetende dat ze in een redelijke unieke auto rijden hier in Nederland. Het is een charme die je erbij krijgt. Wij hopen dan ook oprecht dat Infiniti zich tussen de concurrenten kan gaan vestigen. Zeker met de toekomstige zuinigere motoren moet het wel goed gaan komen met het merk. Wij zijn in ieder geval al wel om en gaan dan ook naar Genève met een prachtige Infiniti M37 S.

Gereden: Infiniti G37X

Reacties op dit artikel