Edo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruter

Edo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruter

Een auto tunen die al redelijk lang geleden op de markt is gezet werpt natuurlijk wat vragen op. Waarom nu pas en wat is de meerwaarde van? Voor menig aardebewoner is het tunen van een Koenigsegg CCR sowieso al niet van meerwaarde. De kans dat je zo'n auto zal beheren is verre van groot. Toch was er een klant die niet geheel tevreden was met de CCR en ging dan ook langs bij EDO Competition om het een en ander te versleutelen aan de CCR.

De V8 werd geupgrade naar 891 pk vanaf 827 pk. Het aantal pk's dat gewonnen is is natuurlijk minimaal op dit soort cijfers. De 0-100 km/u wordt dan ook in hetzelfde tijdsbestek als voor het knutselen aan de superchargers. In 3,1 seconden sprint de CCR naar de 100 km/u. De topsnelheid ligt op meer dan 390 km/u! Probeer dat maar eens op de A2 te halen. De tuning van de CCR ging dan ook eigenlijk niet om de uiteindelijke vermogenswinst maar om een gelijke poweroutput over het gehele toerenbereik. Daarnaast heeft EDO ook nog het een en ander aan het interieur gewijzigd. Onder meer het multimediasysteem werd vervangen voor een hip exemplaar met achteruitrij camera.

Edo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruter

Edo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruterEdo Competition maakt de Koenigsegg CCR nog bruter

Reacties op dit artikel



Gerelateerd nieuws

Stem nu voor de spot van de dag