EDO brengt u de LP710/2

EDO brengt u de LP710/2

Edo houdt van snel en ruig. Dat was wel duidelijk toen ze de Ferrari Enzo en Porsche Carrera GT hadden aangepast. Edo had zich al een keer uitgeleefd op de LP640, maar toen was er "maar" een vermogenswinst van 23 pk. Dit keer hebben ze het iets rigoureuzer aangepakt en de naam luidt dan ook niet voor niets LP710/2...

De mannen uit Ahlen vonden het tijd worden voor de snelste Lamborghini Murcielago, dus gingen ze stevig aan de slag. Ze claimen nu dan ook de snelste Murcie ter wereld te hebben gebouwd. Het "standaard" vermogen van de LP640 bedraagt zoals jullie weten 640 pk, maar de nieuwe LP710/2 bezit 710 pk! Daarnaast heeft de auto 700 nm aan koppel en daarmee kan hij in 3,2 seconden naar de 100 sprinten. Daarmee ben je elke exoot de baas behalve de uitzonderlijke auto's in de "Veyron" snelheidsklasse. De topsnelheid van dit monster ligt dan ook hoger dan 360 km/u.

Dat extra vermogen moet natuurlijk wel ergens vandaan gehaald worden. De meeste pk's zijn gehaald uit het compleet nieuwe uitlaatsysteem. Van het begin bij het blok tot de uiteindelijke pijpen is er niets overgebleven van de oude uitlaten. Verder zijn er nieuwe nokkenassen geplaatst, een nieuw luchtfilter, zijn de cilinderkoppen aangepast, is het motormanagement aangepast en als laatste kan je kiezen voor een optioneel vlinderkleppen systeem. Deze kan je op afstand bedienen om het geluid te regelen. Hoe gek wil je het hebben?



Een andere grote verandering aan de oude LP640 is de overschakeling van vier naar tweewielaandrijving. Hierdoor wordt er 40 kg aan gewicht bespaard en de auto stuurt gelijk een stuk scherper. Verder heeft Edo zich bemoeit met de aerodynamica, zodat deze weer een stuk beter is. De grote spoiler die je achterop ziet is verstelbaar en ook onderdeel van de aerodynamische aanpassingen. Hij zit er dus niet alleen voor de sier. Als laatste zien we de nieuwe velgen waar hoge snelheidsbanden omheen zitten. Hiermee zegt Edo subtiel dat je er eigenlijk gewoon erg hard mee moet rijden. Daar zijn wij best voor te porren...

Reacties op dit artikel