Corvette-gate: klant is alsnog duizenden euro's kwijt

Corvette-gate: klant is alsnog duizenden euro's kwijt

Gisteren publiceerden we, zoals veel andere media, een artikel omtrent de vreemde behandeling van klanten door autobedrijf Koenen uit Echt. Een trotse Corvette C6 eigenaar had daar zijn auto achtergelaten voor een reparatie aan het dak naar aanleiding van een terugroepactie van Corvette. De eigenaar kreeg bij het afhalen van zijn auto te horen dat deze compleet gesloopt was. Er werd door het autobedrijf niet gereageerd op mails en telefoontjes en de eigenaar voelde zich behoorlijk in de kou gezet. Volgens de berichtgeving op het Autoweek-forum van de eigenaar is er nu wel een oplossing gevonden voor het probleem waar beide partijen zich in kunnen vinden.

De website van Koenen BV te Echt ligt er sinds gisteren uit en het enige dat getoond wordt is een witte pagina met informatie omtrent deze zaak. Dat is opmerkelijk dat een autobedrijf dat op deze manier doet. Doordat allerlei media het verhaal al snel oppikten zorgde dat voor een stormloop naar de website van het bedrijf en daardoor is deze overbelast geraakt. Het autobedrijf had nog niet eerder te maken gehad met een dergelijke situatie. Hierdoor werd er niet gereageerd op de communicatiepogingen van de eigenaar die toch wel heel graag wilde weten wat er met zijn auto was gebeurd en naar welke passende oplossing er gezocht zou worden. Logischerwijs had de eigenaar het idee niet serieus te worden genomen en zocht deze de media.

Corvette-gate: klant is alsnog duizenden euro's kwijt

Koenen BV en de eigenaar van de Corvette hebben nu een overeenkomst waarmee beide partijen tevreden zijn. De eigenaar krijgt een andere Corvette C6, maar helaas moet hij daarbij wel zelf tweederde deel van het verschil van de dagwaarde van zijn eigen auto met de 'nieuwe' auto, betalen. Het autobedrijf betaalt eenderde deel van een vervangend vergelijkbaar exemplaar. Dat is natuurlijk bijzonder wrang te noemen want de eigenaar moet nu alsnog duizenden euro's betalen voor een uitgave die hij helemaal niet van plan was te maken. Je levert je auto in bij een autobedrijf, het autobedrijf crasht de auto en als eigenaar zijnde mag je ook nog eventjes tweederde van het verschil tussen beide bedragen uit eigen zak gaan betalen. Je zal het maar net op je bankrekening moeten hebben. Of het hier overigens gaat om een compleet nieuw exemplaar of een tweedehands exemplaar uit hetzelfde bouwjaar met ongeveer dezelfde specificaties is niet bekend.

Wat was er nu uiteindelijk gebeurd? Veel meer details zijn er niet bekend gemaakt maar volgens de berichtgeving van de eigenaar zou de bestuurder, de baas van het autobedrijf, om half zeven 's ochtends van de spuiterij zijn gekomen. Bij een inhaalactie is de bestuurder de macht over het stuur verloren en gecrasht.

Een goede oplossing? Voor de eigenaar kennelijk wel, hij is tevreden met het gedane aanbod. Feit is natuurlijk wel dat het eigenlijk neerkomt op het onnodig uitgeven van geld aangezien zijn huidige auto nog prima functioneerde. We zijn benieuwd of beide partijen de afspraken nakomen en wanneer de eigenaar voor het eerst gespot zal worden met zijn vervangende auto!

Corvette-gate: klant is alsnog duizenden euro's kwijt

Reacties op dit artikel


Gerelateerde spots



Gerelateerd nieuws